The Tide

Sendt inn av
Øystein Ulvær
Kunde
The Tide
Lofoten Rorbuhotell i Sørvågen hadde stor vekst i et internasjonalt, betalingsvillig marked, og ønsket å revitalisere merkevaren for å befeste sin posisjon i dette segmentet. Etter en grundig merkevareprosess utviklet vi et konsept basert på et naturgitt, unikt element, nemlig tidevannet. Området preges av stor forskjell på flo og fjære, som har dannet grunnlag for den sagnomsuste Moskenesstraumen, som ligger rett utenfor kysten og trekker horder av skuelystne. Navnet måtte blir The Tide. Både fordi det løfter frem det unike elementet, men også fordi det er et navn med punch som oser av selvtillit og kvalitet, i retning av The Thief i Oslo og The Edge i Tromsø. Vi utviklet en dynamisk logo som endrer seg i takt med tidevannet der første ord skaper en baseline, mens det andre ordet heves og senkes etter havets rytme. Slik sett fungerer logoen også som et tidevannsur som forsterker konseptet og tilfører verdi for gjestene. Identiteten er samtidig elegant og stilren, i tråd med opplevelsen av hotellet. Fargepaletten henter også inspirasjon fra det våte element, med en dyp havblå, og en gyllen tare-farge som også går igjen i detaljer i interiøret. Typografisk bruker vi en moderne, men samtidig elegant heading-font (Flecha), og en renere body-font (TT Norms) for bedre lesbarhet. Et unikt, moderne og maritimt hotellkonsept med en elegant og dynamisk identitet.

Bidragsytere

  • Michel Diniz de Carvalho
    Designer / Kreativ leder
  • Øystein Hartz Ulvær
    Strategisk Rådgiver
  • Anita Tennbakk
    Prosjektleder
  • Marie Uglum Døsen
    Tekstforfatter
  • Terje Ovesen
    Webutvikler
  • Fredrik Harper
    Regi / DOP
  • Philip Halvorsen
    Dronepilot
  • Marcus Lien Gundersen
    Motion Graphics
  • Anita Tennbakk
    Prosjektleder