Thermacell - et språk som myggen forstår

Gk N Qry ZA Skjermbilde 2023 01 25 kl 14 35 06
Sendt inn av
Ring 2
Kunde
Noragent
Myggmiddel er noe du plukker med deg, uten å favorisere et merke. Alle bruker noe mot mygg, men ingen er lojale. En posttest etter sommeren 2021 viste at uhjulpen kjennskap for Thermacell var fattige 4%, mens hjulpet strakk seg til 26%. Oppmerksomhet for TV-kampanjen denne sommeren var ikke mer enn 5%. Skal Thermacell lykkes på sikt, så må folk ha et bevisst forhold til hvem de er. Med dette som utgangspunkt staket vi ut en ny kurs før myggsesongen 2022. Den største utfordringen handlet om at oppmerksomheten måtte knyttes til merkevaren, ikke bare til oppgaven det løser. Vi måtte gi målgruppa varige assosiasjoner til merket. Vi trengte en mer emosjonell knagg enn kategorispråk å henge assosiasjonene på. Det er vanskelig å se positive kvaliteter ved mygg, spesielt ved vannet i solnedgang en varm sommerkveld. Derfor fokuserer all reklame utelukkende på det negative med myggen. Men myggen lever bare sitt liv som mygg. Når vi vifter med armene og løper hodeløst rundt så skjønner den ingenting. Vi har altså et kommunikasjonsproblem - vi forstår ikke myggen og den forstår ikke oss. Heldigvis finnes Thermacell, som kan klare opp i misforståelsene. For Thermacell snakker faktisk et språk som myggen forstår. Resultater: uhjulpen kjennskap økte til 10%, Hjulpen kjennskap økte til 37% og TV-kampanjen økte fra 5 til 20%. Thermacell er nå Top-of-mind.

Bidragsytere

  • Alexander Gjersøe
    Kreatør
  • Hans Magne Ekre
    Kreatør
  • PK Voss Halvorsen
    Rådgiver
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Thomas Holmen-Jensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Marius Holst
    Regissør
  • Hugo Hagemann Føsker
    Produsent
  • Fredie Helgesen
    Ansvarlig hos kunde