Thermacell - Et språk som myggen forstår

Sendt inn av
Ring 2
Kunde
Noragent
Myggmiddel er noe du plukker med deg, uten å favorisere et merke, et virkestoff eller en teknologi. Alle bruker noe mot mygg, men ingen er lojale til produsentene.. Skal derfor Thermacell lykkes på sikt, så må folk ha et bevisst forhold til hvem de er. Med dette som utgangspunkt staket vi ut en ny kurs før myggsesongen 2022. Den største utfordringen handlet om at oppmerksomheten måtte knyttes til merkevaren, ikke bare til oppgaven det løser - å holde myggen unna. Vi måtte derfor gi målgruppa varige assosiasjoner til merket. Vi trengte rett og slett en mer emosjonell knagg enn kategorispråk å henge assosiasjonene på. Det er vanskelig å se positive kvaliteter ved mygg, spesielt ved vannet i solnedgang en varm sommerkveld. Derfor fokuserer all reklame utelukkende på det negative med myggen. Men myggen lever bare sitt liv som mygg. Når vi vifter med armene og løper hodeløst rundt så skjønner den ingenting. Vi har altså et kommunikasjonsproblem - vi forstår ikke myggen og den forstår ikke oss. Heldigvis finnes Thermacell, som kan klare opp i misforståelsene. For Thermacell snakker faktisk et språk som myggen forstår.

Bidragsytere

  • Alexander Gjersøe
    Kreatør
  • Hans Magne Ekre
    Kreatør
  • Per Kristian Voss Halvorsen
    Rådgiver
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Thomas Holmen-Jensen
    Ansvarlig hos kunde
  • Eskil Paus
    Regissør
  • Magnus Solli Andersen
    Lyddesigner
  • Elisabeth Andonov
    Prod
  • Fredie Helgesen
    Ansvarlig hos kunde