Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
JCP mistet kantinen under pandemien, og løsningen ble ofte å kjøpe lunsj fra nabolagsbutikken Thulasy. Etter pandemien ønsket vi å takke butikken som bidro til et lite lyspunkt i den nye hverdagen. Butikken har sett lik ut i 25 år og den beste gaven vi kom på var derfor å gi Thulasy en makeover – helt gratis. Profilering, markedsmateriell, skilting og butikkinventar var inkludert.
En stor del av denne gaven var å utvikle en ny visuell identitet. Butikken er en særegen, nedpå og sjarmerende liten krok i bybildet, og det ville vi fremheve.
Det var viktig at butikken fortsatt fremstod tydelig som en uavhengig dagligvarebutikk, samt at den visuelle identiteten ikke ble for omstendelig da den skulle være lett å bruke. Uttrykket skulle moderniseres, men samtidig unngå at butikken ble ugjenkjennelig for eksisterende kunder.
Den oransje fargen hadde vært dominerende tidligere og ble videreført. Sjappens hjemmelagde baguetter og panini, en etablert nabolagsklassiker, ble en sentral del i det visuelle uttrykket. De sterke fargene, egne ikoner, samt en bold og avrundet logo ble også essensielle virkemidler.
Design kan være med på å løse litt større utfordringer i verden. Men å løfte frem og pusse opp en nabolagssjappe gjør også verden til et litt triveligere sted, synes vi.