Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Prosjektbeskrivelse
Mange spiser middag senere enn før, og tiden mellom lunsj og middag blir ofte lang. For å få en jevn måltidsrytme kan et mellommåltid kl 14 være en god idé. For å gjøre det litt enklere å få til et variert kosthold i en travel hverdag har Tine utviklet 14, en serie sunnere mellommåltider.
14 ble første gang lansert i 2014, men har nå fått et helt nytt design. Målet med revitaliseringen var å etablere en sterk og tydelig produktidentitet som styrker Tines ønskede posisjon for 14; norsk, bevisst, sunn og moderne.
Konsept
Et mellommåltid spises der du er; på jobb, på trikken eller på vei til trening. Kort sagt; det handler om kunsten å velge smart også når du er på farten.
Smak er den viktigste driveren i kategorien, produktene må til syvende og sist friste. For å fremheve dette lot vi smakene spille hovedrollen i det nye designet. Vi engasjerte 7 ulike kunstnere og illustratører til å visualisere hver sin smaksvariant i sin helt unike stil. Dette for å fremheve både smakene og kunstnerne. Nå kan du spise en Gresk yoghurt med vanilje, signert Helene Egeland eller en Kesam med sitron signert Ellinor Larson.
Dermed har 14, som er et on-the-go-produkt, blitt til et lite stykke gatekunst. Dette løfter serien til å bli mer et livsstilsprodukt enn et generelt mellommåltid.
Relevante rammebetingelser
Begerets form var satt på forhånd.