Tine 14

38928 6c978 original
Sendt inn av
Cretalux
Kunde
TINE SA
Prosjektbeskrivelse Mange spiser middag senere enn før, og tiden mellom lunsj og middag blir ofte lang. For å få en jevn måltidsrytme kan et mellommåltid kl 14 være en god idé. For å gjøre det litt enklere å få til et variert kosthold i en travel hverdag har Tine utviklet 14, en serie sunnere mellommåltider. 14 ble første gang lansert i 2014, men har nå fått et helt nytt design. Målet med revitaliseringen var å etablere en sterk og tydelig produktidentitet som styrker Tines ønskede posisjon for 14; norsk, bevisst, sunn og moderne. Konsept Et mellommåltid spises der du er; på jobb, på trikken eller på vei til trening. Kort sagt; det handler om kunsten å velge smart også når du er på farten. Smak er den viktigste driveren i kategorien, produktene må til syvende og sist friste. For å fremheve dette lot vi smakene spille hovedrollen i det nye designet. Vi engasjerte 7 ulike kunstnere og illustratører til å visualisere hver sin smaksvariant i sin helt unike stil. Dette for å fremheve både smakene og kunstnerne. Nå kan du spise en Gresk yoghurt med vanilje, signert Helene Egeland eller en Kesam med sitron signert Ellinor Larson. Dermed har 14, som er et on-the-go-produkt, blitt til et lite stykke gatekunst. Dette løfter serien til å bli mer et livsstilsprodukt enn et generelt mellommåltid. Relevante rammebetingelser Begerets form var satt på forhånd.

Bidragsytere

  • Line Støtvig
    Konsulent
  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Ina Rudolfsen Bråthen
    Grafisk Design
  • Evelyn Wulff
    Prosjektleder
  • Reidar Oksavik
    Annet (må beskrives)
  • Martina Rebecca Ohlsson
    Ansvarlig hos kunde
  • Stein Ivar Leidland
    Ansvarlig hos kunde
  • Elise Stalder
    Illustrasjon
  • Ellinor Larson
    Illustrasjon
  • Helene Egeland
    Illustrasjon
  • Jenny Jordahl
    Illustrasjon
  • Kaia Ødegaard
    Illustrasjon
  • Laila Myrseth Tryggeset
    Illustrasjon
  • Regina Øvergaard
    Annet (må beskrives)