TINE på Smak 2014

Sendt inn av
Scandinavian Design Group/McCann
Kunde
TINE Partner
Medieplassering
Februar 2014
TINE Partner har gått fra å være en produsent og leverandør som kun fokuserer på produkter og merkevarer til å opptre som en samarbeidspartner på innovasjon og konseptutvikling. Gjennom systematisk arbeid med overordnede, samfunnsmessige trender og markedsinnsikter arbeider de sammen med sine kunder for å skreddersy nye løsninger og produkter til markedet. Deres stand på Smak 2014 markerte tydelig denne strategiendringen samt posisjonerte TINE Partner som beste leverandør på verdiskapende samarbeid. De besøkende kunne gjennom sensorteknologi aktivisere relasjonen mellom 1; de bakenforliggende meta-trendene i samfunnet, 2; de nøkkelinnsiktene TINE Partner besitter og 3; relasjonen til produktene som utvikles. Når en person fysisk entret sonen for en vegg ble ballongene knyttet til denne konkrete informasjonen på veggen lyst opp og skapte dermed en forståelig helhet. Fysiske elementer som representerte disse ulike nivåene (ballonger, byggeklosser og produktfremstillinger) ble derfor tatt ut i tre nivåer som fylte rommet. TINE Partner på Smak 2014 var et reelt blikkfang som brøt med messens kategorispråk, konkurrenter og forventninger, -et tredimensjonalt, interaktivt miljø som utgangspunkt for å starte samtaler. TINE Partners ansatte var tilstede for å følge opp med samtaler om hvilken relevans disse innsiktene kunne ha for den besøkendes bedrift eller marked, og potensialet for videre samarbeid.

Bidragsytere

  • Jørgen Eidem
    Kreativ leder
  • Frida Larsson
    Konsulent
  • Øystein Hagen
    Konsulent
  • Linn Syversen
    Prosjektleder
  • Bjørn Gunnar Staal
    Annet (må beskrives)
  • Andreas Kalleberg
    Grafisk Design
  • Didrik Rasmussen
    Grafisk Design
  • Leif Aulie
    Annet (må beskrives)
  • Elisabeth Bjørge
    Annet (må beskrives)