Tono var her!

Sendt inn av
Fagskolen Kristiania, Reklame og merkekommunikasjon
Kunde
Los & Co og Fagskolen Kristiania
Siden 1928 har Tono sørget for at musikere får betalt når musikken deres spilles offentlig. Tonos problem er at når en sang er laget, så finnes den, og da tar vi den for gitt. Til tross for at Tono betyr svært mye for artistene, vet folk flest ikke hva Tono er eller hva de gjør. Det vil vi gjøre noe med. <br /><br />Uttrykket “jeg var her” har blitt brukt i alle år for å legge igjen et spor på offentlige steder, og gjennom konseptet "Tono var her" viser vi hva Tono har betydd for artistene gjennom tidene. <br /><br />Vi bruker både tusj og QR-klistremerker for å spre ordet om Tono, og bruker også sosiale medier i stor grad. For å også belønne bedriftene som betaler Tono-avgift lanserer Tono kvalitetsmerker i ulike sjangre.

Bidragsytere