TRAFFICKING FRIDAY

Sendt inn av
Apriil
Kunde
FOKUS
FOKUS er en partnerorganisasjon av FN, som arbeider for kvinners rettigheter. I 2022 var deres arbeid sentrert rundt menneskehandel. At kvinner og unge jenter kjøpes og selges som forbruksvarer, er et omfattende problem. Menneskehandel blir vanligvis, og naturlig nok, snakket om på en alvorstung måte. Problemet er at andre veldedige organisasjoner ofte snakker helt likt. Det gjør at det er vanskelig å stå ut. Så vi droppet det forventede formspråket. Og snakket om menneskehandel på den mest kommersielle måten, i de mest kommersielle flatene, på den mest kommersielle dagen i året. Kampanjen gikk live på Black Friday med null kroner i mediebudsjett, men ble tatt ut i en rekke kanaler – donert av norske annonsører. Folk ble provosert, kampanjen ble delt, elsket og hatet - og vi fikk løftet en tematikk folk helst ikke forholde seg til, opp i lyset. Men viktigst av alt: Kampanjen skapte debatt, og det ble i løpet av kampanjeperioden fremmet en ny handlingsplan for menneskehandel i stortinget

Bidragsytere

  • Doffen Trellevik
    Kreativ Leder
  • Finn Knudsen
    Kreativ Leder
  • Mari Kihle
    Kreatør
  • Adam Slettebø
    Kreatør
  • Henrik Weido
    Kreatør
  • Gareth Hale
    Designer
  • Pedro Moreira
    Designer/Motion
  • Christian Raae
    Rådgiver
  • Malin Skjelnes
    Prosjektleder
  • Nina Thorsen-Dyrset
    Prosjektleder
  • Andrew Smistad Edwards
    Motion Designer frilans
  • Marie Tveit
    Digital Markedsfører/Rådgiver
  • Henriette Bruusgaard
    PR
  • Vibeke Johannesen
    PR
  • Trude Laukli
    Regi
  • Mette Moberg
    kundeansvarlig
  • Julie Falck
    kundeansvarlig