Trange rom på trange flater

GX Xyrvk W Skatteetaten Trange Rom plakat
Sendt inn av
Atyp AS
Kunde
Skatteetaten
Det er viktig å sjekke skattekortet, slik at skattetrekket blir mest mulig korrekt. Særlig gjelder det for alle som har endringer i sin økonomiske situasjon. I 2022 er det mange som opplever en trangere økonomi, med økte priser, strømkrise og høyere rente. Da er det ekstra viktig å sjekke at man ikke trekker mer skatt en nødvendig. Skatteetaten ønsket derfor å gjennomføre en digital kampanje som skulle minne folk på at i år er det ekstra viktig å sjekke skattemeldingen. Budskapet var enkelt. Vi skulle minne folk på at for høyt skattetrekk er dumt i en situasjon hvor man i utgangspunktet har fått mindre penger å rutte med. Utfordringen var at vi skulle gjøre det med et relativt begrenset mediebudsjett, på små og flyktige flater. Vi valgte å bruke de mange forskjellige og ikke minst trange formatene vi skulle distribuere budskapet i til vår fordel. Vi skapte unødvendige trange rom hvor vi filmet personer som forsøker å finne seg til rette. Rommene ble nøyaktig tilpasset formatene de skulle inn i. Det ser nærmest ut som personene lever i bannerne.

Bidragsytere

  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Trond Vestengen
    AD
  • Finn Christian Stoveland
    3D / motion
  • Svein Larsen
    Rådgiver
  • Niri Bøyesen
    Grafisk design
  • William Grøslie
    Full stack designer og skuespiller
  • Sonja Njølstad
    Prosjektleder
  • Miriam Eeg
    Produsent
  • Andreas Agasøster Vatnøy
    Kunde