Tusen ord

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Statoil ASA
Medieplassering
Helsides annonser i Aftenposten, Adresseavisen, Avisa Nordland, BT, Dagbladet, DN, Dagsavisen, Finnmark Dagblad, Fædrelandsvennen, Harstad Tidende, Morgenbladet, Nordlys, Stavanger Aftenblad, GEO, TU
Alle i Norge kjenner Statoil. Alle i Norge har en oppfatning av Statoil – av hva de gjør, og av konsekvensene av det de gjør. Men Statoil har i liten grad delt hva de selv mener om egen virksomhet og egen fremtid. Diskusjonen har gått mellom politikere, organisasjoner, forskere og andre synsere – med egne agendaer og konklusjoner. Tre år etter at Statoil sist snakket om kjernevirksomheten sin på reklameplass, var tiden inne for å drive noen kjepper i bakken. I mai 2011 valgte vi den mest tradisjonsrike løsningen vi kjenner – helsides long copy annonser – med plass til å formulere både anslag, argumenter og et resonnement i full bredde. Statoil ga seg selv en tydelig stemme i den norske energidebatten. I en folkelig og underholdende form deler selskapet æren med mange for hva som er oppnådd til nå, og forklarer hvorfor virksomheten fortsatt er viktig - både for verdens, landets og leserens beste.

Bidragsytere

  • Ole Kristian Ellingsen
    Tekstforfatter
  • Birgitte Kjersem Lund
    Art Director
  • Tone Humblen
    Art Director
  • Anders Aunbu
    Konsulent
  • Atle Skageng
    Kreativ leder
  • Hege Kathrine Johannessen
    Prosjektleder
  • Haldor Hårvik
    Planner
  • Karin Tangerud
    Ansvarlig hos kunde
  • Ole Gunnar Dokka
    Ansvarlig hos kunde
  • Nina Sortland
    Illustrasjon
  • Ketil Eggum
    AD-assistent
  • Sigrid Pfanzelter
    Illustrasjon