TV-aksjonen 2013: Ingen tid å miste

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
TV-aksjonen 2013 / Nasjonalforeningen for folkehelsen
Medieplassering
1881.no
TV-aksjonen ble i 2013 tildelt Nasjonalforeningen for folkehelsen og deres arbeid med demens. Den store utfordringen for årets TV-aksjon var ikke bare å lage emosjonelle budskap som hadde potensial til å berøre mange, men å lage den logiske broen fra det emosjonelle til at dette faktisk er noe jeg føler/tar et ansvar for. Det måtte angå meg. Hver dag søker du, jeg og alle vi kjenner på 1881.no. 1881.no lever av å levere på søk, og hvert søk er i seg selv et spørsmål. Vi spør og 1881.no svarer. Men hva skjer hvis vi ikke får svar? Hva skjer hvis 1881.no har symptomer som minner om de symptomene en som er dement har? Søkemotoren til 1881.no ble gradvis mer og mer dement. På selve aksjonsdagen var den fullstendig dement, og husket ikke et eneste søk, uavhengig av hva du søkte på. Kampanjen gikk hos 1881.no fra 11. oktober til 22. oktober og var delt inn i tre faser: • Bli Bøssebærer • Ta ut kontanter • Fikk du ikke gitt Effekt av 1881-stuntet: • Totalt 1,8 millioner visninger. • Ca. 2 500 klikk inn til TVAs landingsside. • 500 så videoen som lå på forsiden.

Bidragsytere

  • Hanne Martinsen
    Art Director
  • Victoria Marie Evensen
    Tekstforfatter
  • Kate Hagen
    Art Director
  • John Rørdam
    Tekstforfatter
  • Charlotte Kristoffersen
    Prosjektleder
  • Bjørn Quentin Kvamme
    Webutvikling
  • Håvard Nilsen
    Annet (må beskrives)
  • Helene Ravnaas Huse
    Annet (må beskrives)
  • Kari Bucher
    Ansvarlig hos kunde
  • Lisbet Rugtvedt
    Ansvarlig hos kunde
  • Malin Ræstad
    Annet (må beskrives)