TV-aksjonen 2013: Ingen tid å miste

Sendt inn av
Dinamo
Kunde
TV-aksjonen 2013 / Nasjonalforeningen for folkehelsen
Medieplassering
TV2, TVNorge, NRK, National Geographic, Dagbladet,VG Helg, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Adressa, Fævennen, Hjemmet, Kamille, riksdekkende utendørs, YouTube, Facebook, 1881.no, div nett.
TV-aksjonen ble i 2013 tildelt Nasjonalforeningen for folkehelsen og deres arbeid med demens. Denne aksjonen skilte seg ut fra tidligere aksjoner ved at den potensielt kunne angå veldig mange nordmenn på en nær og personlig måte. Utfordringen var ikke å lage emosjonelle budskap som har potensial til å berøre mange, men å lage den logiske broen fra det emosjonelle til at dette er noe jeg tar ansvar for. Det må angå meg. Den beste veien til hjernen går gjennom hjertet. Vi viste ekte mennesker og ekte historier. Disse skulle hjelpe meg å svare på spørsmålene: Hvorfor skal jeg gå? Hvem skal jeg gå for? Dette var utgangspunktet for de kreative uttakene: å treffe hver enkelt på en måte som gjorde det lett å forplikte seg på et personlig nivå. Resultater: # Full bøssebærerdekning. # 229 millioner kroner i innsamlede midler (opp 29 millioner fra 2012). # 5266 presseoppslag. # Hele 68 % av befolkningen ga til TV-aksjonen 2013. # Vi ser en 16 % økning på tema/budskap som årsak til at man gir. Opplev kampanjen på http://case.ddkampanje.no/tvak/

Bidragsytere

  • John Rørdam
    Tekstforfatter
  • Victoria Marie Evensen
    Tekstforfatter
  • Hanne Martinsen
    Art Director
  • Kate Hagen
    Art Director
  • Charlotte Kristoffersen
    Prosjektleder
  • Tonje Østbye
    Byråproducer
  • Mathias Bergersen
    Webutvikling
  • Ronny Boysen
    Webutvikling
  • Terje Karlsen
    Webutvikling
  • Marius Gratte
    Webutvikling
  • Magdalena Goroszko
    Prosjektleder
  • Guro Trevland
    AD-assistent
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • David Reiss-Andersen
    Regissør
  • Mette Waaberg
    Producer
  • Storyline Studios
    Annet (må beskrives)
  • Jesper Erik Sundnes
    Annet (må beskrives)
  • Linda Hagelsteen
    Annet (må beskrives)
  • Verdens Sterkeste Mann
    Produksjonsbyrå
  • Guri Dahl / Tinagent
    Fotograf
  • Vizeum ved Guro Dragsten
    Annet (må beskrives)
  • Jimmy Linus / Tinagent
    Fotograf
  • Bjørn Quentin Kvamme
    Webutvikling
  • Vizeum ved Tove Hennie
    Annet (må beskrives)
  • Lisbet Rugtvedt
    Ansvarlig hos kunde
  • Kari Bucher
    Ansvarlig hos kunde
  • Kjetil Lorentzen
    Ansvarlig hos kunde