TV2 Humor

23215 b471f original
23218 cbe25 original
23221 6aab9 original
23224 d4706 original
23227 f1d2d original
23230 b3b26 original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
TV2
Medieplassering
TV
Brief Hvordan skape en morsom og annerledes kanalidentitet for Norges første humorkanal, TV 2 Humor, som appellerer mer mot en yngre målgruppe (15-35) Løsning På TV 2 Humor levendegjøres det visuelle konseptet, og får en sterk personlighet gjennom en markør som verktøy for storytelling, både skriftlig og visuelt. Ved å gi markøren en aktiv rolle som historieforteller og dialogskaper ønsket vi å gi seeren også en følelse av at kanalen er mer instant - mer levende - enn andre tv-kanaler. Og dermed mer på målgruppens premisser. Markøren skal gi en følelse av tilstedeværelse, og opprettholde ideen om at det alltid sitter en kommenterende, morsom, ung «dude» på den andre siden av skjermen og skriver. Med tekstmarkøren som en digital hallodame eller en aktiv twitterprofil kommenterer identiteten på utsagn fra Jimmy Fallon, skriver ut sleivete kommentarer, endrer på programtitler og oppfører seg generelt som en rabagast bak spakene. På denne måten skaper vi en unik og uventa dialog mellom kanalen og seeren. Resultater Sterk vekst i primærmålgruppen M15-34, leverer allerede snittandel på 2,6% siden mars 2015. I tillegg resultater over målsetning i aldersgruppen 20-49 (TV 2s kjernemålgruppe) første år, med vekst i snittandel fra 0,5 til 1,4 siden oppstart.

Bidragsytere

  • Kjetil Wold
    Annet (må beskrives)
  • Janicke Sæther
    Prosjektleder
  • Mats Ottdal
    Annet (må beskrives)
  • Magnus Henriksen
    Grafisk Design
  • Kristin Grimstad
    Ansvarlig hos kunde
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Karen Phillipenko
    Ansvarlig hos kunde
  • Bendik Ramm
    Annet (må beskrives)