Typisk norsk jul

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Kirkens Bymisjon
Medieplassering
Facebook
Uansett hvem man er og hva man tror på, har ordet "jul" en spesiell betydning for de aller fleste, og vi er skjønt enige om hvordan en «typisk norsk jul» ser ut. I noen få dager lever vi litt annerledes, vi er rausere med våre nærmeste, vi klemmer, spiser ribbe og besøker hverandre. Vi henter frem julepynt og gamle oppskrifter. Vi ser Tsjekkisk tv fra 70-tallet, hører sølvgutter synge, åpner kalenderluker, og pakker inn gaver. Slik holder vi på, i hver vår lille tradisjonsboble. Dette er bakteppet for at vi i årets «Gled en som gruer seg til jul» kampanje valgte å speile målgruppen, gjennom å snakke om tradisjonene som er knyttet til julen, uten å sprekke boblen med triste skjebner. Blikket på den perfekte jula sett fra utsiden er mer enn nok til å vekke ettertanke hos de fleste av oss.

Bidragsytere

  • Kristine Nergaard
    Art Director
  • Arnt Heggli
    Tekstforfatter
  • Heidi Holm
    Konsulent
  • Anne Gro Carlsson
    Prosjektleder
  • Stian Johansen
    Regissør
  • Willy Nikkers
    Produksjonsbyrå
  • Halvor Lid
    Producer
  • Dinamo
    Reklamebyrå
  • Tormod Berge
    Klipp
  • Anders Flatland
    Filmfotograf
  • Adelheid Sæther
    Ansvarlig hos kunde
  • Cyril Boije
    Producer
  • Wildcard / Warner Chappell Music
    Musikk