Ullared finns inte

6777 3f1d6 original
6778 e099e original
Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
Gekås Ullared
Medieplassering
P4, Moss Avis, blogg, gekas.se m.m.
Kjøpesenteret Gekås Ullared var åstedet for en av Sveriges mest suksessrike realitysåper. Serien ble også sendt i Norge og kjennskapen Gekås allerede hadde var uløselig knyttet til måten de fremstår på i denne. Når de nå skulle gjøre en kampanje for det norske markedet ønsket de dog ikke å sementere det bildet serien har skapt. Konseptet ble ”Gekås Ullared - så billig at svenskene vil ha det for seg selv”. Uttakene er varianter av svensker som lyver, lurer, konspirerer og gjemmer seg, alt for å hindre nordmenn i å ”stjele” deres gode tilbud. På denne måten får vi fortalt at Gekås finnes, vi får skrytt av prisene, snakket om beliggenheten og bygget oppunder kjennskapen, uten at vi blir for ”billige” og anmassende i kommunikasjonen. Kampanjen tjuvstartet med konspirasjonsbloggen Ullared fins inte. Her blir det ført foto-og videobeviser for at kjøpesenteret ikke eksisterer. Hvis man er svensk og klikker på det svenske flagget får man beskjed om å spre bloggen til Nordmenn. Noen uker senere gikk vi på lufta med radiospotter og senere print. Nordmenn som går inn på gekas.se får også se en video av VD Boris Lennerhov som avkrefter myten og bekrefter senterets eksistens.

Bidragsytere

  • Sanna Johnsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Jon Iver Helgaker
    Annet (må beskrives)
  • Jonas Torgersen
    Annet (må beskrives)
  • Torstein Tanum Morstad
    Lyd
  • LOS&CO
    Reklamebyrå
  • Monica Klingborg
    Ansvarlig hos kunde
  • Per Kristian Voss Halvorsen
    Tekstforfatter
  • Jan Christian Fosseidbråten
    Konsulent
  • Elisabeth Skogen Helland
    Prosjektleder
  • Mads Rikter Svendsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Sagveien Resort
    Produksjonsbyrå
  • Lazermoose
    Webdesign
  • Thomas Johansson
    Ansvarlig hos kunde
  • Kim Taanevig
    Art Director
  • Lazermoose
    Webutvikling
  • Edel Drage
    Grafisk Design
  • Visit Sweden
    Annet (må beskrives)