Ulmende utendørs

OB Vol GNO gullblyanten presboard media
OB Vol GNO gullblyanten bilde midtstilt
Sendt inn av
The Oslo Company
Kunde
Maarud
Maarud ønsket ekstra oppmerksomhet rundt lanseringen av deres hotteste Tortilla noen sinne. Vi så en mulighet til å lage noen boards litt utenom det vanlige. To boards i Oslos travle gater ble bygget om og skreddersydd for kampanjen, utstyrt med bevegelsessensorer og røykgeneratorer. Når sensorene registerte bevegelse, veltet det røyk ut av dem, som gav et fysisk inntrykk av at denne nyheten var så heit at den fikk boardene til å ryke. Hett ble det, i alle fall på sosiale medier. Utallige stoppet opp for å filme boardet og det ble delt i både sosiale og nasjonale medier. Kampanjemålinger viser at disse to boardsene bidro til at oppmerksomheten i Oslo var 142% høyere en boardsene i resten av landet som ikke hadde røyk. For ordens skyld vil vi presisere at røyken verken var skadelig for miljø eller mennesker og var godkjent før de ble satt ut.

Bidragsytere

  • Josephine Berntzen
    Kreatør
  • Frank Undheim
    Kreatør
  • Christian Steen
    Konsulent
  • Jannicke Platou
    Prosjektleder
  • Tom Lenartowicz
    Designer
  • Benjamin Rodgers
    Designer
  • Anders Goberg
    Motion Designer
  • Martine Hauge
    Sosiale medier
  • Ingrid Marstein
    Brand & Category Manager
  • Nina Skotte
    Kundeansvarlig
  • Thea Bjelland Spant
    Senior Planner
  • Truls Lystad
    Client Manager
  • Mari Frøshaug
    Kundeansvarlig
  • Lars Bruto
    Create Specialist
  • Erling Norderud Hansen
    Designer