UltiMoo – den ULTIMATE sjokomelken

Sendt inn av
Oktan Orangeriet
Kunde
Q-meieriene
Medieplassering
Facebook, YouTube, Twitter, Google Display Network og annonsenettverkene til Schibsted, TV 2/Egmont og Dagbladet/Aller.
Q-meieriene utfordret Keyteq og Oktan Orangeriet med en lanseringskampanje for deres nye sjokolademelk UltiMoo. Produktnavn, pakningsdesign og konseptet "Den ULTIMATE sjokomelken" var definert på forhånd, og vår jobb var å implementere dette i lanseringen. Målet var å etablere kjennskap til produktet, og få primærmålgruppen ”helsebevisste kvinner og menn mellom 18 og 29 år” til å smake produktet. Ettersom Q-meieriene er en liten aktør, har vi ikke samme ressursene som hovedkonkurrenten. Q er en underdog, og det krever at vi er smarte. Målgruppen er av den kritiske sorten, som ikke lar seg ikke engasjere av hva som helst. Vi måtte derfor engasjere forbrukerne på deres premisser. Vi satt oss det umulige målet om å få 100% til å like produktet, og skapte en karakter som var villig til å gjøre hva som helst for å få det til.

Bidragsytere

  • Oktan Orangeriet
    Reklamebyrå
  • Thomas Teige
    Tekstforfatter
  • Olav Iversen
    Art Director
  • Cecilie Herland Nonås
    Art Director
  • Stig Martin Fiskå
    Konsulent
  • Keyteq
    Annet (må beskrives)
  • Flimmer Film
    Produksjonsbyrå