Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I mange år har økende boligpriser gjort det nesten umulig for folk med en vanlig lønn å kjøpe en helt vanlig bolig. Bare i 2021 steg prisene med 10,5%. På tross av dette ville OBOS gi flere mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet. I februar 2022 ble en historisk satsning på OBOS Deleie lansert – en boligkjøpsmodell som lar folk kjøpe halve boligen, men bo i hele. Og over natten vokste mulighetsrommet til flere tusen førstegangskjøpere.
Vi startet kampanjen på en flate som tidligere har blitt brukt som et symbol for byens høye boligpriser; byens parkeringsplasser. På kjøpesentere og andre eiendommer eid av OBOS ble det også tegnet opp små arealer for å vise hvor dyrt eiendom hadde blitt i Oslo. På TV og i online-video fortalte vi historien gjennom én boligsøker og hvordan hennes situasjon forandrer seg med Deleie. På Oslo S laget vi en 3D-board som vokste fra en umulig liten leilighet, til en romslig bolig med Deleie.
Kampanjen og satsningen skapte stor oppmerksomhet og resulterte i over 160 mediaoppslag, og etter lanseringen har over 40% av alle OBOS-boliger blitt kjøpet med Deleie.