(u)mulighetsrommet

Sendt inn av
Anorak AS
Kunde
OBOS
I mange år har økende boligpriser gjort det nesten umulig for folk med en vanlig lønn å kjøpe en helt vanlig bolig. Bare i 2021 steg prisene med 10,5%. På tross av dette ville OBOS gi flere mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet. I februar 2022 ble en historisk satsning på OBOS Deleie lansert – en boligkjøpsmodell som lar folk kjøpe halve boligen, men bo i hele. Og over natten vokste mulighetsrommet til flere tusen førstegangskjøpere. Vi startet kampanjen på en flate som tidligere har blitt brukt som et symbol for byens høye boligpriser; byens parkeringsplasser. På kjøpesentere og andre eiendommer eid av OBOS ble det også tegnet opp små arealer for å vise hvor dyrt eiendom hadde blitt i Oslo. På TV og i online-video fortalte vi historien gjennom én boligsøker og hvordan hennes situasjon forandrer seg med Deleie. På Oslo S laget vi en 3D-board som vokste fra en umulig liten leilighet, til en romslig bolig med Deleie. Kampanjen og satsningen skapte stor oppmerksomhet og resulterte i over 160 mediaoppslag, og etter lanseringen har over 40% av alle OBOS-boliger blitt kjøpet med Deleie.

Bidragsytere

  • Bjørn Erling Solberg
    Rådgiver
  • Nicklas Bohman
    Planner
  • Pål Høyer-Andreassen
    Kreatør
  • Magnus Høgberg Hansen
    Kreatør
  • Tone Jansson
    Kreatør
  • Emma Olsen
    Designer
  • Nøkkvi Torsteinsson
    Motion
  • Katrine Berget
    Prosjektleder
  • Marc Reisbig
    Regissør
  • Magne Lyngner
    Eksekutiv Produsent
  • Øystein Dyb
    Produsent
  • Vittoria Røkke
    Produksjonsleder
  • Daniel Voldheim
    DOP
  • Didrik Bråthen
    Grade
  • Eli Mari Sandal
    Post produsent
  • Markus Tangre
    Post koordinator
  • Vegard Rondestveit
    Conform
  • Maja Berhelsen
    Designer
  • Svein Sælid
    Ansvarlig kunde
  • Kjetil Hancke Framstad
    Ansvarlig kunde
  • Kathinka Koch Sommerseth
    Ansvarlig kunde