Ungdomsavtalen

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Gjensidige
Medieplassering
Sosiale medier, Facebook
Unge sjåfører betaler mer for bilforsikring fordi de er mer utsatt for skader. Gjennom Ungdomsavtalen tilbyr Gjensidige å betale opptil 10 000 kroner tilbake for alle unge med bilforsikring hos Gjensidige, dersom de unngår skader med bonustap til de fyller 23 år. Utfordringen ble å gjøre avtalen kjent. Det er først og fremst utenfor de store byene at ungdom er tidlig ute med å skaffe seg lappen og bil. Løsningen ble en integrert kampanje med utgangspunkt i å nå målgruppa på Facebook, Youtube og Google Display, og med en kampanjeside som nav. https://www.gjensidige.no/ungdomsbil På kampanjesiden engasjerte vi dem til å stemme fram den fineste ungdomsbilen, samtidig som det glade budskap om Ungdomsavtalen var tydelig integrert i løsningen. Kampanjen nådde frem til 72 % av målgruppen. Over 30.000 stemte på sin bil, og over 3.000 av disse gjorde en prisforespørsel på bilforsikring.

Bidragsytere

  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Trond Vestengen
    Art Director
  • Odd Rune Farsund
    Konsulent
  • Finn Christian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Carl-Erik Engelstad
    AD-assistent
  • Gro Grotle
    Ansvarlig hos kunde
  • Andre De Young
    Annet (må beskrives)
  • Finn Christian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Rune Glad
    Webdesign
  • Elin Mariel Dahl
    Ansvarlig hos kunde