Union

1652 fa3f5 original
1654 144cb original
1655 c406c original
1658 fc969 original
1659 5bfb7 original
1660 1dbdf original
1661 ba536 original
1662 90616 original
Sendt inn av
FRANK.
Kunde
Macks Ølbryggeri
Bakgrunn: Ved å kjøpe Trio Bryggeri i Skien, ønsket Mack å styrke sin posisjon på Østlandet. Trio hadde ingen posisjon i markedet som et bryggeri med tradisjon på å brygge øl. Mack ønsket å reposisjonere bryggeriet å utvikle et regionalt øl som skal forene Vestfold og Telemark rundt ett øl. Målgruppen: Selv om målgruppen til Union er definert som en ung voksen, etablert forbruker, med tyngde på menn, er drivere for valg relativt sammenfallende, uansett segment. Konkurrentene: Union skal først og fremst være et alternativ til de nasjonale og internasjonale merkevarene, som Carlsberg, Heineken, Tuborg og Ringnes. Strategi: Union er et historisk navn i området, som er bygget på regionens rike industrielle arv. Kort og maskulint og inkluderende. Union er det lokale ølet, som forener to sterke regioner. Visuell kommunikasjon: Unions visuelle identitet kommuniserer ekte øl opplevelse, gjennom utstrakt bruk av tradisjonelle visuelle øl elementer. Tolkning av kategorispråket er sentralt for å kvalifisere inn i valgsettet til både etablerte og nye konsumenter. Tolkningen av elementene som representerer Unions visuelle identitet, kommuniserer merkets mest sentrale verdi "vennskap". Et øl som kan deles, uavhengig region, by, kjønn eller fotballlag. "Vår Union Evig".

Bidragsytere

  • Eda Lyngra på FRANK.
    Grafisk Design
  • Kjetil Devig på FRANK.
    Grafisk Design
  • Anette Kirkeby på FRANK.
    Grafisk Design
  • Kjetil Devig på FRANK.
    Art Director
  • OScar Michaelsen på FRANK.
    Konsulent
  • Eda Lyngra på FRANK.
    Illustrasjon