Urban Lifeguard

13459 e69d2 original
Sendt inn av
Trigger Oslo AS
Kunde
Statens Vegvesen
Medieplassering
Stuntet ga over 100 medieoppslag med en reach på 4 millioner. I tillegg utviklet vi en annonse som ble vist i 50 busskur og på digitale skjermer på Nationalteateret t-banestasjon.
Innenfor bykjernen i Oslo var det 26 alvorlige trafikkuhell med fotgjengere i 2012. Åtte førte til dødsfall. Statens Vegvesen har i en årrekke kommet med budskap om trafikksikkerhet, men fortsatt er ulykkesraten på et uakseptabelt høyt nivå. Vårt oppdrag var å pakke inn et gammelt budskap på en ny måte som man ikke stiller seg likegyldig til. Gjennom 11 dager i begynnelsen av juni kunne man for første gang se urbane livreddere i bybildet i Oslo og Akershus. De var uniformerte og satt i livreddertårn og så ut som ut som om de var tatt rett fra TV-serien Baywatch. Men i stedet for å avverge drukningsulykker skulle de passe på at folk kom seg trygt over veien. Dette var ikke Baywatch, men Bywatch og de ble raskt kjent som Urban Lifeguards. De var der for å gi alle fotgjengere en påminnelse om å se seg godt for når de krysser veien. Bare to uker senere viste en undersøkelse gjennomført av TNS Gallup at 56 prosent av fotgjengerne i Oslo og Akershus hadde fått med seg det viktige budskapet: Se deg for til venstre-høyre-venstre før du krysser veien!

Bidragsytere

  • Trigger, Markus Eckbo Endresen
    Konsulent
  • Trigger, Eystein Norderval
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Chris Allan Simonsen
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Magdalena Kamøy
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Ellen Anna Gaup
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Tonia Kalantzakou
    Annet (må beskrives)
  • Statens Vegvesen, Janne Schumann
    Ansvarlig hos kunde
  • AllTomorrows, Caroline Dahlstöm
    Annet (må beskrives)
  • Trigger, Bjørnar Thorsen
    Annet (må beskrives)
  • Klikkmonster, Fred Haugland
    Filmfotograf