URBAN Rebrand

39528 b7b30 original
39531 6be19 original
39534 36b7a original
39540 4635d original
39546 e2700 original
39549 9de13 original
39582 68461 original
39585 dadc6 original
39588 dbced original
39591 4f23e original
Sendt inn av
ANTI INC
Kunde
URBAN
PROSJEKTBESKRIVELSE Utvikling av en ny merkevareplattform og ny visuell identitet med et tydelig mål om å gjøre Urban mer relevant og tydeligere for målgruppen (unge 15-30). For å svare på dette har vi gått inn i selve avsenderidentiteten og knyttet budskap og kommunikasjon så tett som mulig inn i selve logoen. På denne måten tilrettelegger vi for en kortest mulig dialog mellom avsender, budskap og publikum. Oppdagelsen av UR = You Are setter kunden først og åpner for et stort univers som handler om hvordan du kan bli en del av merkevarens urbane univers. KONSEPT OG LØSNING U R Urban. Ved å fremheve UR, i navnetrekket Urban, har vi utviklet et enkelt grep som setter fokuset på kunden først - deretter merkevaren Urban. Dette er bare en av mange virkemidler som er utviklet for en dynamisk profil som kan fungere vel så godt digitalt som i fysiske butikker. Som f.eks en fargeprofil som forandrer seg utifra sesong og et tone of voice grep der en egenutviklet skriblete typografi (av Stefan Elmer) stryker over eksisterende tekst for å skape nye sammenheng. Totalen har gitt Urban en profil som kommuniserer med kunden på alle flater med logoen som et aktivt kommunikasjonsgrep.

Bidragsytere

  • Gaute Tenold Aase
    Kreativ leder
  • Behnam Farazollahi
    Annet (må beskrives)
  • Marthe Fagerli
    Prosjektleder
  • Kjersti Brinch Lund
    Prosjektleder
  • Daniel Lied
    Grafisk Design
  • Fredrik Melby
    Annet (må beskrives)
  • Jon Forrs
    Grafisk Design
  • Stefan Ellmer
    Annet (må beskrives)