Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
PROSJEKTBESKRIVELSE
Utvikling av en ny merkevareplattform og ny visuell identitet med et tydelig mål om å gjøre Urban mer relevant og tydeligere for målgruppen (unge 15-30). For å svare på dette har vi gått inn i selve avsenderidentiteten og knyttet budskap og kommunikasjon så tett som mulig inn i selve logoen. På denne måten tilrettelegger vi for en kortest mulig dialog mellom avsender, budskap og publikum. Oppdagelsen av UR = You Are setter kunden først og åpner for et stort univers som handler om hvordan du kan bli en del av merkevarens urbane univers.
KONSEPT OG LØSNING
U R Urban.
Ved å fremheve UR, i navnetrekket Urban, har vi utviklet et enkelt grep som setter fokuset på kunden først - deretter merkevaren Urban. Dette er bare en av mange virkemidler som er utviklet for en dynamisk profil som kan fungere vel så godt digitalt som i fysiske butikker. Som f.eks en fargeprofil som forandrer seg utifra sesong og et tone of voice grep der en egenutviklet skriblete typografi (av Stefan Elmer) stryker over eksisterende tekst for å skape nye sammenheng.
Totalen har gitt Urban en profil som kommuniserer med kunden på alle flater med logoen som et aktivt
kommunikasjonsgrep.