Utforsk Åsgard

27052 5479a original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Statoil
Medieplassering
Dagbladet og Adresseavisen
PS. Banneret må testes med mobiltelefon, da det kun er laget for visning på m.db.no. Den 16. oktober trykket Statoil på startknappen til verdens første havbunnskompressor: Åsgard. Kompressoren er en av Statoils mest høyteknologiske innovasjoner gjennom tidene. Statoil ønsket å fortelle Norge om innovasjonen - på en innovativ måte ... i et banner. Som første annonsør i Norge laget vi et akselerator- og gyro-drevet banner. På denne måten lot vi Norge utforske havbunnen ved Åsgård, gjennom mobiltelefonen sin. Brukeren måtte ikke aktivere banneret på noe som helst vis, det fungerte automatisk. Løsningen tok over alle annonseplassene på Dagbladet.no og adresseavisen.no den aktuelle dagen. Vi brukte disse plasseringene til å formidle interessante fakta om prosjektet. Mer enn 100 000 visninger av banneret på en dag. 64% av de spurte oppga å ha sett annonsen. I sintt utforsket brukerne havbunnen i 23 sekunder.

Bidragsytere

  • Anders Muurman Holm
    Tekstforfatter
  • Sebastian Prestø
    Tekstforfatter
  • Sven Jensen
    Konsulent
  • Magnus Bergman
    Webutvikling
  • Joachim Sjøberg
    Webdesign
  • Annette Werner
    Prosjektleder
  • Dagbladet
    Webutvikling
  • Henrik Habbestad
    Ansvarlig hos kunde