Vær så snill!

Sendt inn av
TRY
Kunde
Vinmonopolet
Medieplassering
Nett, Facebook, Kino
Medalje
Gullblyanten 2016
Bronse, Ikke-kommersiell
Vinmonopolet har som målsetning å fremstå som Norges mest ansvarlige salgskanal. Det er derfor viktig for dem å vise at de tar ansvar for å forhindre at foreldre, søsken og venner kjøper alkohol til mindreårige. Foreldre har blitt flinkere, og kjøper i dag i mindre alkohol til mindreårig ungdom enn før. Vinmonopolet ønsker derfor å rette kampanjebudskapet mer mot eldre venner og eldre søsken. Denne delen av målgruppen står for det største volumet av langing. Utfordringen er at målgruppen vi snakker til er i en fase av livet hvor mange føler seg litt udødelig. Dette setter krav til kommunikasjonen, og målsetningen med kampanjen er å endre holdning og adferd hos målgruppen slik at de i større grad tenker over konsekvensene alkoholinntaket for mindreårige kan medføre. Løsningen ble en film som ble vist på Kino og i sosiale medier.

Bidragsytere

  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Einarfilm
    Produksjonsbyrå
  • Aksel Hennie
    Regissør
  • Guri Neby
    Producer
  • Hege Bergskaug Øvsthus
    Ansvarlig hos kunde
  • Halvor Bing Lorentzen
    Ansvarlig hos kunde
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Pål Ulvik Rokseth
    Filmfotograf
  • Maren Gjerdrum Haugen
    Annet (må beskrives)
  • Marie Stang
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Trælnes
    Klipp
  • Marius Brovold
    Lyd
  • TRY
    Reklamebyrå