Valentinekampanje for Klassekampen

Sendt inn av
Johanne Hjorthol
Kunde
Klassekampen
Medieplassering
Klassekampen. Innstikk og annonser
Klassekampen ønsket i starten av 2011 å utnytte lesernes kontakter og nettverk til å finne nye abonnenter. Ettersom like barn leker best ville man derfor oppfordre leserne til å gi venner og kjente treukers gratisabonnement. Tanken var å bruke leserne som en-til-en markedsførere og dermed skreddersy markedsføringen mot deres familie og venner. I denne sammenhengen var det viktig å gi leserne en mulighet til å kommunisere med de/den de ønsket å gi Klassekampen – både for å fortelle at avisa var på vei og for at de skulle kunne reklamere for innholdet. Kampanjen besto av annonser, og innstikk med valentine-kort.

Bidragsytere

  • Johanne Hjorthol
    Art Director
  • Christian Samuelsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Cecilie Nergård
    Tekstforfatter