Varm et barn

Sendt inn av
POL
Kunde
Redd Barna
Medalje
Gullblyanten 2020
Bronse, Ikke-kommersiell
Over hele verden er det hver vinter barn som fryser i hjel. Redd Barna skulle kjøre kampanjen «Varm et barn til jul» for 4 året på rad. Til tross for den gode saken så Redd Barna at kampanjen over årene hadde fått mindre oppmerksomhet. Vår oppgave ble å blåse liv i en gammel kampanje og med det nå målet om å varme 100 000 barn før jul. En annen barriere som kom frem i en undersøkelse gjort av Redd Barna var at folk er mer villig til å gi hvis de så hva pengene gikk til. At barn fyser ihjel burde være en historie som hører fortiden til - likhet med H.C Andersens 170 år gamle julefortelling om «Piken med Svovelstikkene». En historie de fleste allerede husker slutten til. Derfor valgte vi å lage en moderne 2020 versjon av fortellingen, der seeren kunne velge å endre slutten på historien ved å donere penger gjennom å gi henne et pledd, varme sko eller et varmt sted å sove. Filmen gikk på TV der man fikk den nye slutten på SMS, og på Sosiale medier og Redd Barna.no, der du fikk se den nye slutten rett etter du hadde betalt for produktet du ville varme henne med. Resultat: 27.345.000,- (mål 22 millioner) TV genererte 1800 faddere. 21% økning i inntekter fra 2019.

Bidragsytere

  • Sara Marie Hødnebø
    Art Director
  • Rikke Sofie Jacobsen
    Tekstforfatter
  • Anette Bellika Finnanger
    AD
  • Petter Bryde
    Rådgiver
  • Shirin Marlene Pakzamir
    Prosjektleder
  • Pia Emilie Lystad
    Designer
  • Marius Holst
    Regissør
  • Hugo Hagemann Føsker
    Executive produsent
  • Tor Markus Iden
    Produsent
  • Linn Clausen
    Ansvarlig hos kunde