Velkommen til din nye bank

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
SpareBank 1
Medieplassering
Dagbladet, Dagbladet magasinet, D2
I stedet for å inkludere QR koden som ett av veldig mange elementer i en annonse, valgte vi å fremheve QR koden som et “fysisk” og dramatisert element i et landskap. Scannet man QR-koden med mobiltelefonen lastet man ned SpareBank1s mobilbank. På denne måten inviterte vi folk til aktivt å intragere med annonsen via mobil, i tillegg til å øke oppfattelsen av at SpareBank1 er langt fremme på teknologi og innovasjon. Det er viktig å presisere at disse annonsene var på trykk februar 2011 – før “alle" annonsører begynte med QR-koder i annonsene sine.

Bidragsytere

  • Per Erik Jarl
    Art Director
  • Christian Hygen
    Tekstforfatter
  • Håkon Stensholt
    AD-assistent
  • Kitchen
    Reklamebyrå
  • Sten Bråthen
    Planner
  • Rune Roalsvig
    Konsulent
  • Ester Conings Vanvik
    Prosjektleder
  • Tora Mellbye
    Ansvarlig hos kunde
  • Rune Kongsro
    Fotograf