Verdens Største Fårikålfest

Sendt inn av
Bates United AS
Kunde
Procter & Gamble
Medieplassering
Dagbladet, VG, Aftenposten, TVNorge, TV3 mm
Vår oppgave var å introdusere oppvaskmiddelet YES Platinum i det norske markedet. YES er et effektivt og superdrøyt oppvaskmiddel som hjelper deg med selv den tøffeste oppvasken. Ettersom det var ukjent i Norge, var vår utfordring å synliggjøre for det norske folk akkurat hvor drøyt. Vi ønsket å vise det, ikke bare fortelle om det. Så vi bestemte oss for å utfordre YES til å ta oppvasken etter en verdensrekord. For å gjøre utfordringen relevant for norske forbrukere, falt valget på Norges nasjonalrett – fårikål. Kjernen i ideen var å lage et event, men utfordringen måtte nå ut til og engasjere flere enn kun de som hadde mulighet til å fysisk besøke eventet. Derfor lagde vi en 360 graders kampanje med eventet i sentrum, og delte lanseringen i 3 faser. Før eventet skape vi oppmerksomhet og engasjement rundt utfordringen gjennom bannere, webfilmer, butikkmateriell, demoer og sampling, print, FB-app og FB-annonser. Eventet ble sendt live via FB-appen slik at alle kunne følge med, og hadde en konkurranse hvor man kunne vinne en fårikålfest hjemme med familie og venner. Premieutdelingen ble sendt live. Etter eventet rullet vi ut printannonser, bannere, film og butikkmateriell som viste hvordan oppvasken etter en verdensrekord ser ut.

Bidragsytere

  • Gunnar Frigaard
    Art Director
  • Jørgen C. Holst
    Tekstforfatter
  • Bente Lund-Hansen
    Prosjektleder
  • Morten Watle
    Ansvarlig hos kunde
  • Nicolai Aass
    Regissør
  • Fredrik Fiction
    Produksjonsbyrå
  • Jan Thomas Pettersen
    Webutvikling
  • Christian Hvatum
    Klipp
  • Plastikk
    Webutvikling
  • Hypermedia Isobar
    Webutvikling
  • Steve St Peter
    Byråproducer
  • Alf Gunnar S. Nilsen
    Konsulent