Verdens største flaskepost

Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes
Medieplassering
Avis, web
Medalje
Gullblyanten 2013
Gull, Stunt/Event
Solo er Norges nasjonalbrus. De fleste nordmenn liker Solo veldig godt, men den har blitt litt glemt og fått et traust image, ikke minst blant de unge. Derfor måtte vi gjøre noe overraskende for å gjøre nordmenn stolte igjen. Og hypotesen var at hvis Solo vakte oppsikt i utlandet (og at utlendingene likte Solo) ville vi nordmenn også gjenoppdage brusen vår. En annen hensikt med stuntet var også å aktivisere den yngste målgruppen. Vi måtte komme i dialog med dem på nettet og via Facebook, Instagram og andre sosiale medier.

Bidragsytere

  • Øystein Halvorsen/Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Martin R. Thorsen/Dennis Tönnkvist/Karin Lund
    Art Director
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren/Marianne Strandly
    Prosjektleder
  • Rickard Roslund/Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Pål Smitt-Amundsen/Knut Skåla/Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Thomas Lein/Øyvind Nordhagen
    Annet (må beskrives)
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)
  • Antimedia
    Annet (må beskrives)