Verdens største flaskepost

Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes
Medieplassering
Avis, web, PR, sosiale medier
Medalje
Gullblyanten 2013
Sølv, Integrert
Dette prosjektet har vært komplisert og krevende på mange måter. Èn ting er å bygge en 8 meter lang flaskepost og sjøsette den på Atlanterhavet. Noe annet er å samkjøre PR, nett, webannonsering, avisannonsering, dokumentarfilmserie, sosiale medier, konkurranser, osv. Og hva skal gjøre hvilken jobb? Og når? Det kanskje mest spesielle ved dette prosjektet er kampanjeperioden. Den var helt uviss. Vi visste ikke hvor lenge falskeposten ville være ute på havet og hva som ville skje der ute. Det krevde at vi jobbet svært integrert. Ingen planer kunne være hundre prosent låste. Vi ber juryen se på omfanget av små og store deler som har jobbet sammen for å kunne realisere et slikt prosjekt. Alt fra en stor dokumentarfilmserie på VGTV til små rubrikkannonser på Finn.no som viser hvor langt unna salgsobjektet til enhver tid er unna flaskeposten på havet.

Bidragsytere

  • Antimedia
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen/Knut Skåla/Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Martin R. Thorsen/Dennis Tönnkvist/Karin Lund
    Art Director
  • Øystein Halvorsen/Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Lein/Øyvind Nordhagen
    Annet (må beskrives)
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren/Marianne Strandly
    Prosjektleder
  • Rickard Roslund/Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)