Verdens største flaskepost

Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes
Medieplassering
Avis, web
Medalje
Gullblyanten 2013
Sølv, Håndverk
Flaskepostprosjektet var 2013-videreføringen innenfor ”Soon to be world famous”-konseptet. Og det er nok vårt mest krevende prosjekt noensinne, ikke minst gjennomførings- og håndtverksmessig. Vi oppfordrer juryen til å se på det håndtverksmessige omfanget og kvaliteten på selve oppfølgingen og produksjonen av en gigantisk flaskepost, skreddersydde kameraløsninger, egenutviklet webteknologi for å kommunisere med en flaskepost via satellitt, nettsider, annonser, webfilmer, hundrevis av Twitter-tekster og Facebook-poster, orkestrering av ulike medier og faser, osv. Casefilmen som er vedlagt gir et lite innblikk. Ønsker juryen å se alle episodene i VGTV-serien og få full oversikt over omfanget, ligger disse nå på solo.no under ”Behind the scenes”. -- Nettsiden er en helt annen en under kampanjen. Kartet finnes ennå men det er endret mye, man kan se reiseruten, og trykker man på den pin’en til høyre kan man også se hvor folk gjettet. http://solo.no/nb/map Eksempel på bilderapport fra flasken: På havet: http://solo.no/nb/status/2013-05-09/sunrise Før “launch”: http://solo.no/nb/status/2013-03-13/noon Og mer: http://solo.no/nb/status/2013-03-22/sunset

Bidragsytere

  • Antimedia
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen/Knut Skåla/Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Martin R. Thorsen/Dennis Tönnkvist/Karin Lund
    Art Director
  • Øystein Halvorsen/Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Lein/Øyvind Nordhagen
    Annet (må beskrives)
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren/Marianne Strandly
    Prosjektleder
  • Rickard Roslund/Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)