Verdens største flaskepost

Sendt inn av
TRY
Kunde
Ringnes
Medieplassering
Avis, web, sosiale medier, Direct
Solo er Norges nasjonalbrus. De fleste nordmenn liker Solo veldig godt., men den har blitt litt glemt og fått et traust image, ikke minst blant de unge. Derfor måtte vi gjøre noe overraskende for å gjøre nordmenn stolte igjen. På mange måter tar vi i bruk en av verdens eldste DM´er – flaskeposten. Samtidig har vi forsøkt å tilføre interaktiviteten en kampanje i 2013 krever. Og én ting er beskjeden som lå inne i flasken. Noe annet er beskjeden alle som fulgte kampanjen fikk: Solo er kanskje ikke så traust som du trodde. Selve flaskeposten var også et påskudd og anledning til å komme i dialog med forbrukerne: Gjennom konkurranser på Instagram, muligheten for å stille spørsmål på Facebook, ”samtale” med flaskeposten på Twitter, osv. Vi har lagt ved et lite utvalg av denne dialogen i innsendelsen slik at juryen skal se at dette prosjektet var mer enn bare verdens største, uadresserte DM.

Bidragsytere

  • Antimedia
    Annet (må beskrives)
  • Pål Smitt-Amundsen/Knut Skåla/Thomas Sømoen
    Webutvikling
  • Martin R. Thorsen/Dennis Tönnkvist/Karin Lund
    Art Director
  • Øystein Halvorsen/Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • Linda Kling/Eivind Moe
    Konsulent
  • Thomas Lein/Øyvind Nordhagen
    Annet (må beskrives)
  • Cecilie Thue/Monica Rosengren/Marianne Strandly
    Prosjektleder
  • Rickard Roslund/Thomas Bråten
    Grafisk Design
  • Christian Lundvall
    Annet (må beskrives)