Verdens største prøverom

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Houdini
Medieplassering
A-magasinet og D2
Houdini Sustainable Sportswear er et svensk klesmerke. Vi skulle introdusere firluftsklærne for et kresent norsk publikum. Houdini er basert på bærekraft i alle ledd, fra produktutvikling til kommunikasjon. For eksempel bruker Houdini konsenkvent ikke Gore-Tex, siden det ikke er et nedbrytbart materiale. De har i stedet utviklet det miljøvennlige membranet Atmos™, som har samme funksjonelle egenskaper som miljøværstingen Gore-Tex. I Oslo fant vi et lokale som sto midlertidig ubrukt. Der åpnet vi Houdini pop-up store, med «Verdens Største Prøverom». Konseptet innebar å la folk prøve klærne der de faktisk skal brukes – ute i naturen, før de tok valget om å kjøpe dem. Dermed fikk folk selv erfare kvaliteten på produktene. Samtidig gav ordningen i seg selv en klar miljøgevinst, siden det ikke ble solgt mer enn det vi visste ville havne hos fornøyde kjøpere. Erfaringene fra Oslo har vært så positive at Houdini ønsker å gjenskape konseptet i flere markeder. Nestemann ut med både pop-up og prøverom er Whistler, Canada.

Bidragsytere

  • Marte Langfjæran
    AD-assistent
  • Rune Bendiksen
    Fotograf
  • Eva Karlsson
    Ansvarlig hos kunde
  • Josef Nyström
    Ansvarlig hos kunde
  • Øyvind Fiksdal
    Annet (må beskrives)
  • Tone Bøygard
    Prosjektleder
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Eivind Eidslott
    Annet (må beskrives)