Verdens største prøverom

Sendt inn av
McCann/Drive/SDG
Kunde
Houdini
Medieplassering
Clear Channel, A-magasinet og D2 samt Facebook
Houdini Sustainable Sportswear er et svensk klesmerke. Vi skulle introdusere firluftsklærne for et kresent norsk publikum. Houdini er basert på bærekraft i alle ledd, fra produktutvikling til kommunikasjon. For eksempel bruker Houdini konsenkvent ikke Gore-Tex, siden det ikke er et nedbrytbart materiale. De har i stedet utviklet det miljøvennlige membranet Atmos™, som har samme funksjonelle egenskaper som miljøværstingen Gore-Tex. I Oslo fant vi et lokale som sto midlertidig ubrukt. Der åpnet vi Houdini pop-up store, med «Verdens Største Prøverom». Konseptet innebar å la folk prøve klærne der de faktisk skal brukes – ute i naturen, før de tok valget om å kjøpe dem. Dermed fikk folk selv erfare kvaliteten på produktene. Samtidig gav ordningen i seg selv en klar miljøgevinst, siden det ikke ble solgt mer enn det vi visste ville havne hos fornøyde kjøpere. «Verdens Største Prøverom» ble gjort kjent på print og med en skreddersydd utendørsløsning, men framfor alt gjennom foredrag og andre arrangement i selve butikken. Disse ble promotert i sosiale medier, og gjorde dermed også prøverom-konseptet kjent. Erfaringene fra Oslo har vært så positive at Houdini ønsker å gjenskape konseptet i flere markeder. Nestemann ut med både pop-up og prøverom er Whistler, Canada.

Bidragsytere

  • Marte Langfjæran
    AD-assistent
  • Rune Bendiksen
    Fotograf
  • Eva Karlsson
    Ansvarlig hos kunde
  • Josef Nyström
    Ansvarlig hos kunde
  • Øyvind Fiksdal
    Annet (må beskrives)
  • Tone Bøygard
    Prosjektleder
  • Petter Johnsen (Handjob)
    Annet (må beskrives)
  • Stein Simonsen
    Tekstforfatter
  • Torstein Greni
    Art Director
  • Eivind Eidslott
    Annet (må beskrives)
  • ByHands
    Illustrasjon
  • Urban Jungle
    Annet (må beskrives)