Vet du hvordan en sjøløve høres ut?

Sendt inn av
Oktan Orangeriet
Kunde
Akvariet i Bergen
Medieplassering
Akvariets Facebookside
Etter en lang og offentlig konflikt mellom ledelse og ansatte, opplevde Akvariet i Bergen at publikum sviktet. Over tid kom stadig færre for å se pingviner, sjøløver og andre festlige dyr som er samlet i idylliske omgivelser på Nordnes. Det måtte snu. Akvariet ryddet opp internt. Nytt ledelse ga ny giv. Og i 2015 kom vi inn som byrå for å gjenreise merkevaren Akvariet. Midt i prosessen ble vi spurt om å lage «noe enkelt» som informerte om Akvariets åpningstider denne sommeren. Budsjettet var strengt tatt ikke-eksisterende, men vi så dette som en mulighet til å skape positivitet rundt Akvariet. Med innsikten om at mange bergensere ikke har vært innom Akvariet på lenge, utviklet vi en enkel idé; vet bergenserne hvordan sjøløver og pingviner høres ut? Utstyrt med kamera, fikk vi tilfeldige folk på gaten til å imitere dyrene. Resultatet ble så klippet sammen, og publisert på Akvariets egen Facebookside. Filmene ble en suksess, og skapte begeistring blant Bergensere. Innlegget er det mest sette, likte og delte på Akvariets Facebookside noensinne. Med dårlige dyreimitasjoner klarte vi å skape blest rundt merkevaren Akvariet. Og best av alt; det kom flere gjennom portene enn året før!

Bidragsytere

  • Thomas Teige
    Tekstforfatter
  • Silje Linn Gjerde
    Art Director
  • Stephan Meyer
    Konsulent
  • Silje Aasen
    Prosjektleder
  • Happy Studios
    Produksjonsbyrå