VG – Vi sier fra hvis Vegard Harm gjør noe annet med livet sitt

Sendt inn av
SMFB
Kunde
VG
Medalje
Gullblyanten 2020
Bronse, Onlinefilm
Denne kampanjens hovedoppgave var å styrke VG sin posisjon som den som holder oss oppdatert på siste nytt, og i denne runden skulle det spesifikt vise at VG alltid er først ute med det siste om underholdning og kjendiser. Målet var å få yngre lesere til å skru på varsler for VG-appen på mobilen sin. Vegard Harm er for mange i den yngre målgruppa selve «fjeset» på VG, det er han de tenker på først og han som er profilen de følger blant VG sin stall av formidlere. Derfor laget vi en kampanje som viser at uansett hva som skjer i livet hans, vil du lese om det aller først i VG – akkurat som med alle andre underholdningsnyheter. Denne beskjeden gikk rett hjem hos målgruppen, som både diskuterte og delte det de så med en velvillighet man sjelden ser hos gen Z. I tillegg sier hele 68% av målgruppen at de velger å oppsøke VG når de vil holde seg oppdatert. Og du, skulle Vegard Harm starte en influenser-avdeling i Try – så leser du det først i VG.

Bidragsytere

  • Linus Hjellström
    Tekstforfatter
  • André Gidoin
    Art Director
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Hanne Danielsen
    Planner
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Francesca Miani
    Designer
  • Hilde Gammelsæter
    Markedssjef
  • Vjollca Moazzem
    Markedskonsulent
  • Mussa Dagnew
    Performance Marketing Manager
  • Anja Palmer Skagestad
    Merkevaresjef
  • Morten Borgestad
    Regi
  • John Gaute Espevold
    Foto
  • Mette Waaberg
    Produsent
  • Malene Saxebøl
    Prod leder
  • Ellen Ystehede
    Kostyme
  • Are Sjaastad
    Scenograf
  • Julien Alary
    Grade
  • Haavard Albertsen
    Online
  • Preben Grieg-Halvorsen
    Lyd
  • Ole-Arild Svendsen
    Postprodusent
  • Mikkel Alex Såghus
    Motion designer
  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter