VG Flere Sider Kampanje

Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
VG
Medieplassering
TV2, TV3, TVNorge, VG, Aftenposten og vg.no
VG er kjent som en kilde til underholdning og avslapning for folk flest. At de er den avisredaksjonen som har vunnet flest priser for undersøkende journalistikk var ikke like kjent. De ønsket derfor en kampanje som satt fokus på den kritiske og gravende journalistikken avisen har stått for gjennom årene. Kampanjen besto av en film som snakket overordnet og generelt om viktigheten av en kritisk presse, og om VGs historie for å sette viktige saker på dagsorden. I tillegg ble det laget en nettside hvor man kunne se eksempler på prisvinnende VG-journalistikk, korte filmen som tok opp aktuelle VG-saker, samt annonser som viser at virkeligheten har flere sider. NB: 2 ulike URL: KAMPANJESIDE: http://vg.no/fleresider BANNERE: http://vg.no/fleresider/banners/

Bidragsytere

  • Morten Andresen
    Tekstforfatter
  • Mattis Bentzen
    Art Director
  • Ivar Vereide
    Tekstforfatter
  • Anita Engen Hjelset
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Annet (må beskrives)
  • Linda Martinsen
    Annet (må beskrives)
  • Camilla Grund
    Ansvarlig hos kunde
  • Per-Håkon Fasting
    Ansvarlig hos kunde
  • Tonje Østbye
    Byråproducer
  • Marcel Leilïenhof
    Fotograf
  • Magnus Castracane
    Producer
  • 4 1/2
    Produksjonsbyrå
  • Aksel Hennie
    Regissør
  • Hans J. Wærner
    Webdesign
  • Mathias Bergersen
    Webutvikling