VG - Fy f...

Sendt inn av
SMFB
Kunde
VG
Hva er det aller første du sjekker når det skjer noe stort? For svært mange nordmenn er svaret VG. Men tempoet i nyhetssyklusen øker konstant, og stort sett alle har alle nyhetskilder tilgjengelig i lomma si til enhver tid. Derfor er det viktig for VGs merkevare, å hele tiden bygge posisjonen som den foretrukne destinasjonen for tommelen din, når du vil vite det aller siste som har skjedd. I disse utendørsløsningene valgte vi derfor å fokusere på nettopp dette, øyeblikket når noe stort har skjedd og nyheten kommer ut, og de umiddelbare reaksjonene som utløses av dette… De fleste av oss sjekker nyheter utallige ganger om dagen. En viktig drivkraft bak dette er nysgjerrigheten, og frykten for å gå glipp av noe… Grunnidéen for alle løsningene spiller derfor på dette: Å fokusere på reaksjonen, men holde selve nyheten tilbake! Radioløsningene er korte og består av kraftsalver som avbrytes av et enkelt budskap.

Bidragsytere

  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Hanne Danielsen
    Planner
  • Vibeke Wiedswang
    Prosjektleder
  • Torstein Drogseth
    Konsulent
  • Kristian Schøning-Kristiansen
    Konsulent
  • Linus Hjellström
    Art director
  • Pia Ølstad
    Tekstforfatter
  • Hilde Gammelsæter
    Markedssjef
  • Vjollca Moazzem
    Markedskonsulent
  • Torstein Tanum Morstad
    Lyddesigner
  • Jon Iver Helgaker
    Regissør
  • Mari Lund
    Produsent