Viking Air

Sendt inn av
Helen Fjeld Langrind
Kunde
«Viking Air» (svenneprøve)
Viking Air er et fiktivt selskap som trenger en moderne og kundevennlig profil. De flyr primært utenlands reiser til populære forretningsmål i Norden og Europa, men har også et attraktivt utvalg av reisemål for turister. Selskapet tilbyr et rimelig kjernetilbud og en mer omfattende pakke. Visjon: alle skal ha råd til å fly. Selskapets kjerneverdierer er; relevant, enkelt og direkte. De prioriterer sikkerhet, service og forretningsstrategi. De ønsker å fremstå som nyskapende og er en foretaksom organisasjon, ved å bidra til lavere utslipp og mindre forurensning ved drivstoffeffektive fly. All tekst i brosjyren ble ferdig utgitt. Dette er ingen typisk salgsbrosjyre og utfordringen var å fange mottakeres interesse med et relativt «tørt innhold». Jeg har valgt å spille på en payoff «Det er enkelt å fly med oss». Løsningen har blitt en brosjyre ferdig utslått A4, falset ned til A7 (både vertikalt og horisontalt). Brett ut, og snu arket så kommer budskapet frem. For å understreke dette, skal man enkelt brette brosjyren til et papirfly. Papirflykonseptet spiller på selskapets kjerneverdier. Det er enkelt, direkte og relevant. Det aktiverer mottakeren og gjør budskapet lett å huske, med en balanse mellom særiøsitet og lekenhet. Papiret er miljøvennlig, godkjent for laser og kopiering. Viking Air kan selv printe ut en bunke dersom de f.eks ønsker å bruke flyene til konkurranser, innmeldingsskjema, dekor eller lignende. Annonsen har samme utrykk med logo og payoff, men med budskapet «Vi tar deg under vingen». Logoen er robust som en vikinghjelm, men gir assosiasjoner til fly, vind og luft. Logoen utrykker stabilitet og trygghet. Den er stødig, balansert og vennlig, både tøff og litt luksuriøs uten at den ser for ekslusiv ut. Jeg har forsøkt å spille på avsenderens integritet og troverdighet, og mottakerens følelser og fornuft.

Bidragsytere

  • Helen Fjeld Langrind
    Grafisk Design