Viking sesongkort kampanje

Sendt inn av
Oktan Stavanger
Kunde
Viking FK
Medieplassering
Facebook, Stavanger Aftenblad, TVVest
Fotball er best på Stadion! Vår kunde Viking har vært en fattig klubb. Både sportslig og økonomisk. Men før sesongen starter er det alltid forventninger til det sportslige. Store forventninger. Penger er det fortsatt mangel på… Forventningene er knyttet til spillerne og spillernes prestasjoner. De er egentlig gode. Og ønsker fulle tribuner. Utfordring: Lage masse god kommunikasjon rundt sesongkortsalget, på tross av tom kasse og null poeng. (Så langt.) Løsning: Vi gikk billig til verks. Brukte spillerne til noe de heller ikke kan: Selge sesongkort. Vi lagde 12 filmer med location på Stadion. Vikingspillerne i drakter på en blå stol av plastikk. Et enkelt kamera. Og en god porsjon selvironi. Men definitivt rett på sak. Filmene ble publisert på Vikings hjemme- og Facebookside, på TV-Vest og kino - med støtte av avisannonser og nettbannere i dagspressen. Resultat: Og vips ble det en sjarmerende snakkis, der folk stemte på den beste selgeren, med stort engasjement i sosiale medier mot sesongstart og hadde det så gøy at sesongkortsalget økte med 16 prosent! Det ble to fluer i en smekk, det: Flere på tribunen og mer penger i kassen.

Bidragsytere

  • Tormod Aasland
    Art Director
  • Erling Forfang
    Tekstforfatter
  • Pål Frøiland
    Tekstforfatter
  • Erling Forfang
    Tekstforfatter
  • Arild Gjerde
    Ansvarlig hos kunde
  • Tormod Aasland
    Fotograf
  • Nick Merrigan
    Klipp