Vipps

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
DNB
Medieplassering
Bl.a Facebook, Snapchat, Nettaviser, TV2, P4, egne kanaler
Medalje
Gullblyanten 2015
Bronse, Promo/aktivisering
Vi beveger oss mot et kontantløst samfunn, samtidig som mobilen får en stadig større rolle i folks hverdag. DNB ønsker å være den mest innovative banken, og besluttet at de skulle være først ute blant de store bankene med en ny mobilbetalingstjeneste. For å lykkes med å ta eierskap til en ny betalingsform, var man helt avhengig av mange nedlastninger, fort. Den konkrete og umiddelbare handlingen man ønsket, var altså nedlastning av Vipps appen. Lanseringen av Vipps ble derfor; lanseringen av et nytt verb. Å vippse er lett å si, lett å huske og dermed lett å gjøre. Målet vårt var å gjøre VIPPS til en del av folks hverdag og daglig tale. Ved å lage et verb av merkevaren, vil det i fremtiden være vanskelig for konkurrentene å kopiere både kommunikasjonen og hva det å vippse betyr for folk i deres hverdag.

Bidragsytere

  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Apt
    Webutvikling
  • Stian Johansen
    Art Director
  • Ine Bryhn
    Art Director
  • Martin Ruge
    Art Director
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Christian Lauritzen
    Grafisk Design
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Pia Svärd
    Ansvarlig hos kunde
  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Aina Lemoen Lunde
    Ansvarlig hos kunde
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter