Vipps

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
DNB
Medieplassering
Bl.a Facebook, Snapchat, Nettaviser, TV2, P4, egne kanaler
Vi beveger oss mot et kontantløst samfunn, samtidig som mobilen får en stadig større rolle i folks hverdag. DNB ønsker å være den mest innovative banken, og besluttet at de skulle være først ute blant de store bankene med en ny mobilbetalingstjeneste. Oppgaven ble å skille DNB sin betalingsapp fra alle andre betalingsapper. Lanseringen av Vipps ble derfor; lanseringen av et nytt verb og en tjeneste med et bruksområde som folk forsto nytten av. ”Det eneste du trenger er et mobilnummer, og vipps er pengene overført”. Målet vårt var å gjøre VIPPS til en del av folks hverdag og dagligtale. Å vippse er lett å si, lett å huske og lett å gjøre. Og ved å lage et verb av merkevaren, vil det i fremtiden være vanskelig for konkurrentene å kopiere både kommunikasjonen og hva det å vippse betyr for folk i deres hverdag.

Bidragsytere

  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Stian Johansen
    Art Director
  • Ine Bryhn
    Art Director
  • Martin Ruge
    Art Director
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Christian Lauritzen
    Grafisk Design
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Pia Svärd
    Ansvarlig hos kunde
  • Aina Lemoen Lunde
    Ansvarlig hos kunde
  • Apt
    Webutvikling