Vipps

Sendt inn av
T/A POL
Kunde
DNB
Medieplassering
Bl.a Facebook, Snapchat, Nettaviser, TV2, P4, egne kanaler
Vi beveger oss mot et kontantløst samfunn, samtidig som mobilen får en stadig større rolle i folks hverdag. DNB ønsker å være den mest innovative banken, og besluttet at de skulle være først ute blant de store bankene med en ny mobilbetalingstjeneste. Sommeren 2015 lanserte vi betalingsappen Vipps. For at appen skulle lykkes, var man helt avhengig av mange nedlastninger, fort. For å oppnå det, var man igjen avhengig av omtale og spredning i sosiale medier. Lanseringen av Vipps ble derfor; lanseringen av et nytt verb. Å vippse er lett å si, lett å huske, lett å dele. Og dermed lett å gjøre. Målet vårt var å gjøre Vipps til en del av folks hverdag og daglig tale. Derfor innehold alle poster og plasseringer ordet å Vippse. Vi så raskt at det var nettopp dette folk plukket opp, og begynte å bruke verbet. Ved å lage et verb av merkevaren, vil det i fremtiden være vanskelig for konkurrentene å kopiere både kommunikasjonen og hva det å Vippse betyr for folk i deres hverdag.

Bidragsytere

  • Martin Ruge
    Art Director
  • Ina Egelandsdal
    Prosjektleder
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Christian Lauritzen
    Grafisk Design
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Pia Svärd
    Ansvarlig hos kunde
  • Thorbjørn Ruud
    Art Director
  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Aina Lemoen Lunde
    Ansvarlig hos kunde
  • Apt
    Webutvikling
  • Petter Bryde
    Tekstforfatter
  • Stian Johansen
    Art Director
  • Ine Bryhn
    Art Director