Virtual Try on

29728 c2cd0 original
29734 b6f8c original
29746 fccd2 original
29749 73af6 original
Sendt inn av
DayTwo
Kunde
Ses Optikk
Ca 3000 personer passerer Ses Optikk hver dag i en av Grünerløkkas travleste handlegater. Potensialet for å tiltrekke seg nye kunder er stort, men hvordan får vi folk som går på autopilot på vei til skole og jobb til å stoppe opp og bli mer interessert i briller? Vi åpnet et døgnåpent, virtuelt prøverom hvor forbipasserende kan prøve briller, ta bilde av seg selv og til og med be venner og forbipasserende om feedback på om brillene er ”hot or not”. Virtual Try On er en fysisk installasjon i butikkvinduet med et kamera som fanger opp bilde av brukeren og knapper til å bytte briller, ta bilde og be om tilbakemelding. Brukeren ser seg selv midt på skjermen og har ulike briller til høyre og venstre for ansiktet. Briller velges enkelt ved å trykke på knappene, og ansiktsgjenkjenning sørger for korrekt plassering i ansiktet. Brukeropplevelsen er designet for å være så intuitiv at både travle handlende og vennegjenger på vei til en hyggelig kveld på byen umiddelbart forstår løsningen og syns det er morsomt å utforske den!

Bidragsytere

  • DayTwo
    Art Director
  • DayTwo
    Tekstforfatter
  • DayTwo
    Flashutvikler
  • DayTwo
    Webutvikling
  • DayTwo
    Produksjonsbyrå
  • Øystein Aamodt og Øystein Dalen
    Ansvarlig hos kunde
  • Anders Drage
    Grafisk Design
  • Woodhouse
    Annet (må beskrives)