Vis meg Norge!

Sendt inn av
LOS&CO
Kunde
Nettbuss
Medieplassering
P4, Facebook, Instagram, VG
Kan nordmenn oppdage landet sitt gjennom øynene til en som er ny i Norge? Vi ønsket å bygge merkevaren Nettbuss mot en ung målgruppe som ikke lenger sitter klistret foran tv-skjermen. Svaret ble en kampanje hvor målgruppen selv skapte innholdet til kampanjen. Bussen kan noe verken fly eller tog kan. Den kan ta deg med overalt. Men nordmenn tar ofte det flotte landet sitt for gitt. Derfor trengte vi nye øyne, som kunne se Norge for første gang. Mange kommer til Norge for å starte et nytt liv her, men har ikke sett mye annet enn flyktningmottak og bysentrum. Med lokalkjente frivillige og busser til 1341 stoppesteder, kunne vi skape reiser og møter helt utenom det vanlige. “Vis meg Norge" ble lansert i juni og fikk nasjonal omtale i NRK radio og hos Visit Norway. Med radioreklame, annonser, Facebook og Instagram inviterte vi nordmenn til å finne reisemål. I samarbeid med Norsk Folkehjelp ble flyktninger og andre nye i Norge som ville på tur valgt ut og koblet mot frivillige. Utstyrt med gratis bussbilletter og lommepenger reiste de sammen på tur, og skapte innhold til en reisekampanje utenfor allfarvei.

Bidragsytere

  • Anton Ligaarden
    Annet (må beskrives)
  • Marius Halvorsen
    Art Director
  • Silje Viland Sandvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Jakob Oftebro
    Regissør
  • Nina Golizade
    Annet (må beskrives)
  • Jonathan Averstedt
    Annet (må beskrives)
  • Kodebyraaet
    Webutvikling
  • Harald Seip
    Konsulent
  • Andre Unneland
    Annet (må beskrives)
  • Karl Nystøyl
    Tekstforfatter
  • Lukas Szachanski
    Byråproducer
  • Hedvig Haraldstad
    Annet (må beskrives)
  • Halvor Lid
    Producer
  • Sagveien Resort
    Annet (må beskrives)
  • Katrine Øiestad
    Prosjektleder
  • Willy Nikkers
    Produksjonsbyrå
  • Lise Victoria Møller
    Annet (må beskrives)
  • Dejan Vukic
    Klipp
  • Svein-Arne Vik
    Ansvarlig hos kunde
  • Sigurd Skjefstad
    Annet (må beskrives)