Visuell identitet for Aleap

Sendt inn av
Superblaise
Kunde
Aleap
Medieplassering
Lanseringsevent for identitet 12.10.2016
Ekstern url
http://www.aleap.no/
Aleap tilbyr kompetanse, infrastruktur, kapital og nettverk for startups i helsesektoren. Deres oppgave er å bidra til å skape ekspansive og vellykkede bedrifter, både i Norge og globalt. Aleap ble offisielt åpnet i oktober 2016, og trengte en visuell identitet som kommuniserte at de forstår hvordan det er å være en startup. Den visuelle identiteten baserer seg på de fire fasene av en oppstart Aleap opererer innenfor: idéfasen, pre-inkubasjon, inkubasjon og post-inkubasjon. Disse fasene er visualisert som grafiske figurer og illustrerer Aleaps misjon. De viser også hvordan noe udefinert og smått forvandles til noe større og tydeligere. Figurene er den visuelle identitetens byggestener, og brukes både i logo og i illustrasjonselementer. I tillegg til at vi ønsket å kommunisere utvikling, ville vi også at logosymbolet skulle symbolisere den uforutsigbare prosessen det er å bygge en startup. Logoen skal illustrere denne utfordrende reisen, som består av både oppturer og nedturer. Dette gjorde vi ved å bruke den gyldne spiral som grunnlaget for komposisjonen. Resultatet er et symbol som uttrykker et element av kaos, men med en klar retning og fremdrift.

Bidragsytere

  • Victoria Salbu
    Prosjektleder
  • Anniken Fjelberg
    Konsulent
  • Kristofer Haugvik
    Grafisk Design
  • Joachim Levin
    Kreativ leder
  • Erling Nordbø
    Ansvarlig hos kunde