Visuell identitet for Antiteateret

40560 99788 original
40563 b9f7b original
40566 3a34d original
40572 4fc9a original
40575 1c2af original
40578 d64d4 original
40581 daf8c original
40584 b906d original
40587 3c8b9 original
Sendt inn av
Tank Design AS
Kunde
Antiteateret
Antiteateret ble etablert i 2012 av nåværende teatersjef Even Torgan. Teateret har siden da satt opp forestillinger for unge voksne, en gruppe kulturbrukere som ikke alltid føler seg hjemme hos de tradisjonelle institusjonsteatrene. Antiteateret henvender seg til denne målgruppen fordi de mener det er viktig at også nye generasjoner blir opplyst og engasjert av viktige samfunnsspørsmål gjennom teateret. Teater handler om følelser, refleksjon, engasjement, meningsbrytning og debatt – og munnen som «grunnform» i den nye identiteten gir assosiasjoner til dette. Den gjenkjennelige formen, i kombinasjon med solid no-nonsense typografi og kraftige farger, skaper et tydelig og humoristisk uttrykk som bokstavlig talt snakker til målgruppen. Identiteten er fleksibel og tilpasses flatene den opptrer på. Den uttrykker gjerne følelser og kan være sint, trist, glad, overrasket, lattermild ... Med disse egenskapene er den nye visuelle identiteten særlig egnet for å nå frem med Antiteaterets budskap, og å skape et alltid aktuelt, men gjenkjennelig visuelt uttrykk i alle kanaler.

Bidragsytere

  • Oda Wahl
    Grafisk Design
  • Jarle Wathne Johansen
    Grafisk Design
  • Even Torgan, teatersjef
    Ansvarlig hos kunde
  • Mikaela Bruhn Aschim
    Ansvarlig hos kunde
  • Kamilla Moe
    Ansvarlig hos kunde