Visuell identitet for AVARN Security

Sendt inn av
Superblaise
Kunde
AVARN Security AB
Medieplassering
Lanseringsevent av identitet 09.05.2016
Ekstern url
http://avarn.se/
Fra 2000 gikk G4S gjennom en rekke store endringer; flere fusjoneringer og oppkjøp førte til en splittet internkultur. De ulike lokalkontorene tok selvstendige avgjørelser, og merkevaren ble oppfattet på forskjellige måter avhengig av hvor man var i verden. Da G4S ble kjøpt opp av Sector Alarm i 2014 måtte selskapet omstruktureres. Hovedmålet var å skape en samlet merkevare som alle medarbeidere kunne være stolte av og føle eierskap til. De trengte en ny visuell identitet som virket samlende for hele bedriften. Konseptet for den visuelle identiteten er formasjon. Logosymbolet som fokuserer på tilknytningen mellom enkeltelementer representerer et samlet selskap som opererer som en forent, innovativ og fleksibel kraft. En aktør som endringsvillig tilpasser seg etter ulike situasjoner og behov, for å kunne tilby den beste skreddersydde tjenesten for sine kunder.

Bidragsytere

  • Anniken Fjelberg
    Konsulent
  • Victoria Salbu
    Prosjektleder
  • Ole Fredrik Ekern
    Grafisk Design
  • Kristofer Haugvik
    Grafisk Design
  • Stir AS
    Produksjonsbyrå
  • Kodebyraaet
    Webutvikling
  • Kristine Lillevik
    Kreativ leder
  • Joachim Levin
    Konsulent
  • Sara Carnesjö
    Ansvarlig hos kunde