Visuell identitet for Favrit

G BY Za Oov Favrit Representasjonsbilde
Sendt inn av
Scandinavian Design Group
Kunde
Favrit (tidligere Ordr)
Favrit (tidligere Ordr) er en bestilling- og betalingsløsning, med et fokus på å gjøre ting lekende lett, gjennom hele verdikjeden. Fremover skal de bli en 'one-stop-app' for magiske opplevelser.<br /><br />Designkonseptet er basert på Favrits formål: "Empower magic moments" («Styrke magiske øyeblikk»).<br /><br />For tydelig å identifisere dette formålet, introduserte vi en livlig åndelignende trollmann/dame til identiteten. Ved å holde tilbake på utsnittet, vises kun mindre deler av karakteren—og vil gå gjennom identiteten som en signatur— som funksjonelt sett også vil hjelpe deg med alt fra onboarding til faktisk bestilling, betaling eller booking. Tryllestaven er med i logoen.<br /><br />Fargepaletten tilbyr et bredt spekter av muligheter. Rik på kontraster for tilgjengelighet, og nøye utviklet for å skille Favrit fra konkurrentene. Analysering av konkurranselandskapet til 120+ aktører i markedet, var lilla det desidert minst brukte. Da lilla også viste seg å være relevant for designkonseptet, fikk Favrit tydelig eierskap til identitesfargene sine, få uker etter lansering.<br /><br />Dristig, men kontrollert typografi gav Favrit den perfekte stemmen for å kommunisere på engasjerende vis. Display-skriftsnittet gir menneskelig varme og en litt mystisk personlighet til merkevaren (ved dens kalligrafiske tilsnitt). Kombinert med en pragmatisk og svært funksjonell sans serif for å maksimere lesbarheten på mindre skrift — spesielt på skjerm, finner typografien en balanse mellom menneskelig varme og teknisk presisjon — en kombinasjon som også er gjennomsyret i Favrits produkt.

Bidragsytere

  • Thomas Ramskjell Larsen, Nicklas Haslestad og Sindre Setran
    Design