Visuell identitet for Fornybar Norge

Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 02
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 03
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 04
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 05
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 06
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 07
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 08
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 09
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 10
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 11
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 12
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 14
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 15
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 16
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 17
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 18
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 19
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 20
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 21
Q Bpxd Bye Fornybar Norge Case 22
Sendt inn av
Stem Agency
Kunde
Fornybar Norge
Når de to største aktørene innen fornybarnæringen i Norge danner den nye interesseorganisasjonen Fornybar Norge, viser det at norsk krafthistorie er langt fra ferdigskrevet. Med 400 medlemsbedrifter i ryggen og et stort kommunikasjonsbehov mot både myndighetene, industrien og befolkningen, var det mange krav til den nye merkevareplattformen og den visuelle identiteten. Målgruppene er flere, og deles hovedsaklig inn i myndighetene, forbruker og næring. Prosessen involverte innsiktsarbeid og workshops med ledergruppen fra begge organisasjonene, samt interne referansegrupper. Identiteten forteller historien om mulighetene som finnes i fornybar energi. Logosymbolet, som danner kjernen i det visuelle språket, hinter til soloppgangen som gir energi og nye muligheter. Formspråket springer ut ifra runde geometriske former som danner et organisk uttrykk. Det geometriske representerer morgendagen, samtidig forankres identiteten i ett solid fundament som representerer samfunnsbyggeren. Fargepaletten er valgt for å skape en varm og energisk følelse, med en primær lillafarge som gjør seg synlig langveisfra. De komplimenterende fargene henter inspirasjon fra klima, sol og kreativitet med nyanser som muliggjør stor variasjon. Illustrasjonsstilen henter igjen formen fra logosymbolet, og er leken med motiver som spiller på humor, i tillegg til å være informative. Den nye identiteten og merkevarestrategien er organisk, leken og åpen, og kommuniserer både rasjonelt og emosjonelt. Uttrykket etablerer Fornybar Norge som en solid samfunnsbygger, men med et glimt i øyet.

Bidragsytere

  • Andreas Nygård
    Designer
  • Michael Linnemann
    Kreativ leder
  • Gustav Bogeberg
    Designer
  • Kaia Gulsvik
    Byråleder
  • Linn Cecilie Linnemann
    Rådgiver